terug in Nederland - Reisverslag uit Hirschegg, Oostenrijk van Wendy Balk - WaarBenJij.nu terug in Nederland - Reisverslag uit Hirschegg, Oostenrijk van Wendy Balk - WaarBenJij.nu

terug in Nederland

Door: Wendy Balk

Blijf op de hoogte en volg Wendy

28 Maart 2017 | Oostenrijk, Hirschegg

Dan zijn we eindelijk weer terug in Nederland. Het afscheid was erg zwaar afgelopen vrijdag nog een afscheidsfeestje gehouden. Was erg leuk omdat iedereen gekomen was. Ik ben daar opgenomen in een erg hechte vriendengroep en bijna op alle feestjes waar we naartoe gingen ging ook iedereen mee. Dan waren we ruim met 14 mensen.

Het werk zelf beviel me af en toe minder goed omdat je nooit wist hoeveel kinderen er waren en als er geen kinderen waren was ik meestal het haasje om te moeten poetsen. Maar achteraf ben ik erg blij dat ik dit gedaan heb.

Ik heb veel dingen geleerd die ik nog niet gedaan had. Dit waren vooral de dingen rondom babys. Een fles maken, potjes verwarmen, een babytje een schone luier geven van 2 maanden enz.

Het hotel (de kinderclub) werkte met een week schema en dit werd opgedeeld onder het personeel. Dus ik wist altijd wat ik moest doen en wanneer. Er waren ook dagen dat je helemaal niets hoefde te doen en dan had je gewoon geluk en hielp je bij de anderen.

Ik vond het heel fijn om verschillende ouders te leren kennen. Vooral met de Nederlandse ouders kon ik het heel goed vinden. Veel ouders vonden het ook erg fijn om met een Nederlands persoon samen te werken had ik het idee. Het leukste vond ik nogsteeds het maakt niet uit wat er was, waar ik was of ik aan het werk was of niet. Iedereen kon mijn naam en als ik langs liep zijden de ouders al tegen hun kind kijk daar is Wendy zeg eens Hallo, en dan zwaaide de kinderen op mij.

Ik zou iedereen aanraden om een stage in het buitenland te gaan doen. Ik heb er zoveel geleerd en zo een goede vrienden gemaakt. Het liefste zou ik daar gebleven zijn maar school gaat even voor. Wat ik daar meegemaakt heb allemaal neemt niemand mij meer af!

Dit was mijn laatste verslag ik hoop dat iedereen genoten heeft van mijn verslagen!

tschüss allemaal :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hirschegg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2017

terug in Nederland

16 Maart 2017

last 10 days

07 Maart 2017

laatste weken zijn aangebroken

25 Februari 2017

work, work, work, work

13 Februari 2017

"happy"
Wendy

ik loop voor twee maanden stage in Oostenrijk. dit ga ik vastleggen op deze blog. veel lees plezier!

Actief sinds 19 Jan. 2017
Verslag gelezen: 844
Totaal aantal bezoekers 97640

Voorgaande reizen:

19 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: