eerste week - Reisverslag uit Hirschegg, Oostenrijk van Wendy Balk - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Hirschegg, Oostenrijk van Wendy Balk - WaarBenJij.nu

eerste week

Door: Wendy Balk

Blijf op de hoogte en volg Wendy

28 Januari 2017 | Oostenrijk, Hirschegg

De eerste werkweek zit erop nu een weekendje vrij. Deze week 6 dagen achter elkaar gewerkt en of ik moe was in de avonden. Het werken hier is super leuk, heb veel nieuwe mensen leren kennen waar ik ook meteen een goede klik mee had.

Aan het begin van de week was het nog een beetje wennen. Vooral aan het eten omdat ik s'ochtend tussen 7 en 8 kan gaan ontbijten en tussen 11 en 12 kan gaan middageten (dit is dan warm eten) en tussen 17 en 18 uur krijg je weer iets kleins ligt er maar net aan wat er van het middageten van de gasten over gebleven is. Als hiervan niks overgebleven is moet ik het doen met twee sneetjes brood. Dit is wel een nadeel omdat ik in m'n kamer geen keuken heb om iets te maken dus ook geen ijskast voor iets koel te zetten.

Met de kinderen kon ik het meteen goed vinden. Er waren deze week 8 Nederlandse kindjes die naar de club kwamen waar ik meteen een hele goede band mee had. Het afscheid met deze kinderen was gisteravond wel moeilijk. Vandaag komen er weer nieuwe kinderen naar het hotel, aankomende week zullen de kinderen wat ouder zijn. Dus weer een compleet nieuwe ervaring.

Deze week heb ik elke dag achter het buffet gestaan. Ik moest de kinderen het eten opscheppen en hun toetje geven. Hierna moest ik gaan helpen in de service, glazen afdrogen en tafels afruimen dit was ook wel leuk maar dan vooral om te werken met die collega's het werk vond ik minder. Helaas spreekt bijna driekwart van de medewerkers Hongaars onderling dus meepraten tijdens pauzes word hem niet.

Ik heb al veel dingen gedaan, bijvoorbeeld gisteren ben ik met de kinderen naar buiten geweest en heb een sneeuwpop met ze gebouwd. En ben door het speelhuisje met ze geklommen. Ik heb in het Duits een boekje voor moeten lezen voor een grote groep (dit ging beter als verwacht). En ik mocht kinderen naar bed brengen in hun eigen kamer omdat dit vooral Nederlandse kinderen waren moest ik het doen omdat ze bij mij dan rustiger waren omdat ze mij konden verstaan. De taal is best wel ingewikkeld soms als je moet switchen tussen Duits en Nederlands dan vergis je je wel eens. En heb veel moeten dansen, als de mascotte Happy komt (een clown) moesten we allemaal mee dansen. Een van de komende weken is het aan mij de eer om happy te spelen.

Een dag moest ik met de kinderen naar onder in de speelruimte we waren officieel met 3 leidsters maar een was spoorloos verdwenen. toen bleek dat er maar liefst 25 kinderen onder waren waarvan 5 baby's en omdat er boven ook nog 5 kinderen waren moest Karin daar blijven. En dan denk je daar sta je dan rennend van het ene huilend kind naar de andere. en oppassend op de baby's die het erg leuk vinden om de trap naar boven te klimmen. Dit gebeurde in de ochtend de rest van de dag was ik meteen dood moe. Gelukkig had ik deze dag Twee uur pauze voor bij te komen.

Vandaag lekker uitrusten en vanmiddag naar Oberstdorf even boodschapjes halen en kijken door de stad. Morgen me kamer poetsen en de was doen. dus heb weer een vol geplant weekend. Misschien dat ik vanavond nog met wat vrienden op stap ga maar dat staat nog niet vast.

nounou ik ga genieten van me vrije dag!
ik schrijf snel weer iets..

  • 28 Januari 2017 - 21:16

    Marcel :

    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt.
    Geniet ervan .
    Ga lekker uit vanavond.

  • 29 Januari 2017 - 08:09

    Ellen:

    Wat heb je al veel gedaan en mee gemaakt. Je hebt je weekend dubbel en dik verdiend. Geniet ervan en veel plezier bij het stappen als je bent gegaan. En succes met je eerste was ;-).

  • 29 Januari 2017 - 19:20

    Inge:

    Ha die Wendy,

    Wat lees ik? Al op stap geweest?
    Leuke jongens in het dorp? ;)

    Ik hoop dat je het nog steeds naar de zin hebt. Heel veel plezier!
    Veel foto's maken hè?

    Veel groetjes, inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hirschegg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2017

terug in Nederland

16 Maart 2017

last 10 days

07 Maart 2017

laatste weken zijn aangebroken

25 Februari 2017

work, work, work, work

13 Februari 2017

"happy"
Wendy

ik loop voor twee maanden stage in Oostenrijk. dit ga ik vastleggen op deze blog. veel lees plezier!

Actief sinds 19 Jan. 2017
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 97652

Voorgaande reizen:

19 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: